fbpx

Ötletből Sikeres Online Vállalkozás – így kerülheted el a buktatókat a kezdet kezdetén

Valljuk be őszintén: vállalkozni nem egyszerű. Nem köthető rá életbiztosítás, és egy átlagos munkavállalónál jobban ki vagy téve a piaci környezet változásainak. Éppen ezért mindig résen kell lenni, ugyanakkor az első lépéseknél nem árt a fokozott figyelem: most eláruljuk, hogy mire figyelj annak érdekében, hogy ne csak túléld az első évedet!

Akár önbizalommal teli pályakezdőként, akár lelkes karrierváltóként vágnál bele a vállalkozói létbe, egy dologra már a vállalkozói igazolvány kiváltása előtt szükséged lesz: egy olyan ötletre, amire egy egész céget alapozhatsz. Végtére is, ezzel a pénzszerzés a legfőbb motivációd, nem igaz?

A profitábilis működéshez viszont olyan termékre és/vagy szolgáltatásra van szükséged, amit a piacod is visszaigazol, hogy szükségük van rá. Így mielőtt bármibe is belevágnád a fejszédet, mindenképpen végezz el egy átfogó piackutatást. Ezt a lépést ne hagyd ki, piackutatás nélkül ne csinálj semmit.

Ha a piacod már kimondta az áment, lépjünk tovább

Ahhoz, hogy ne csak vaktában próbálj kiigazodni az üzleti élet hatalmas sakktábláján, nem szégyen kezdetben mások tudásából, tapasztalatából okulni. Sőt! Rengeteg hasznos szakmai tartalom található a neten, kövess számodra releváns blogokat.

Akár vállalkozás indításáról van szó, egy webáruház felépítéséről, vagy a honlapod és közösségi média oldalaid tartalommal való megtöltéséről, a GDPR-ról, Facebook hirdetésekről, e-mail marketingről – számos témába vágó, kompetens blogot és weboldalt találhatsz. Használd fel az ott rejlő kincseket, de persze azért a forráskritikáról se feledkezz meg.

És nyugodtan vedd elő újra a fiókból a piackutatásod anyagát is. Hiszen amikor nekiveselkedtél ennek a nemes feladatnak, biztosan feltérképezted azt is, hogy kik a legfőbb versenytársaid.

Tőlük sem szégyen tanulni: ha egy folyamat, vagy technikai jellegű megoldás bevált a konkurenciának, megpróbálhatod te is átültetni azt a saját gyakorlatodba. Végül is, nem kell mindig feltalálni a spanyolviaszt.

Keress egy mentort, aki segít felépíteni téged

Mielőtt a fogalmakat összemosnánk: a mentor nem egy üzleti tanácsadó, aki például a vállalkozásod likviditási problémájára, vagy a vevőszerzésre keres neked megoldást, de nem is coach, aki az elméd épségére és a motivációd fenntartására ügyel.

Nem, a mentor egy olyan üzletember, aki sok-sok év tapasztalatával a háta mögött, külső, elfogulatlan szemlélőként segíthet neked abban, hogy vérbeli üzletemberré, sikeres vállalkozóvá válj. Fő terepe a vállalkozásod fejlesztése úgy, hogy a mentorálás során átadja neked a tudását, a tapasztalatát, értőn terelget az utadon.

Segít neked abban, hogy világosan lásd az erősségeidet, a gyengeségeidet, valamint a vállalkozásod folyamatainak körvonalazásában, és profihoz méltón sarkall újabb és újabb erőfeszítésre, amivel megvalósíthatod a céljaidat.

Mivel ez egy igencsak bizalmi kapcsolat, körültekintően válaszd ki és kérd fel a mentorod. Könnyű ugyanis belefutni olyan, magát szakmai elitnek tartó percemberekbe, akik üres frázisok puffogtatása mellett csak a pénzedet viszik, értéket viszont nem kapsz tőlük.

Hogyan ismerd fel, hogy kire nincs szükséged?

Nos, a jelek igen sokrétűek:

  • már az első találkozó vagy telefonhívás alkalmával az anyagi helyzetedet próbálja kipuhatolni, nem téged, a vállalkozásodat, a termékedet, vagy a szolgáltatásodat akarja megismerni,
  • nincsenek referenciái, vagy megkérdőjelezhető a hitelességük (például névtelenül publikált idézetek, esetleg egy chat-beszélgetésből kivágott képernyőfotó),
  • a hiteles cégadatbázisokban nem nyomon követhető a tevékenysége, vagy épp fekete listán van valamiért,
  • nem ad garanciát,
  • főként szuperlatívuszokban beszél magáról, és nem képes elismerni a hibáját,
  • a kommunikációs felületein nem hozzád szól, kizárólag saját magáról beszél,
  • olyan teljesíthetetlen, túlzó ígéretekkel csábít, amit felelős döntéshozó nem ejtene ki a száján.

Ne feledd: a tudás hatalom. Ennél frappánsabban talán még sosem fogalmazták meg, hogy miért fontos egy vállalkozónak folyamatosan képeznie magát. Túl gyorsan változik ez a világ ahhoz, hogy ne tarts vele lépést!

Mi például kidolgoztunk egy 3 hónapos mentoring programot, amiben a vállalkozás előtt állóknak vagy a vállalkozásukkal küzdőknek segítünk abban, hogy váljanak sikeressé az online világban. Ha érdekes számodra, akkor itt tudsz jelentkezni.

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn