fbpx

Igen, még mindig megéri hirdetned a Facebookon

Számtalan tévhit kering azzal kapcsolatban, hogy a Facebook csillaga leáldozott, és már nem éri meg jelen lenni ezen a platformon. Mert romlanak az elérések, drágábbak lettek a hirdetések, mindennek tetejébe pedig még a célközönség is más közösségi oldalakra vándorolt. De mi van akkor, ha más okok állnak a sikertelen hirdetési kampányaid mögött?

Körülbelül másfél év telt el azóta, hogy Mark Zuckerberg a felhasználói élmény javítására hivatkozva úgy döntött, hogy komolyabban belenyúl a Facebook algoritmusába. Ami addig egyébként a legtöbb vállalkozás számára egész jól prosperált: viszonylag olcsón hoztak nagy eléréseket, és a konverziós számok is rendben voltak.

Zuckerberg 2018 januárjában jelentette be, hogy a közösségi háló algoritmusa ezentúl a felhasználónak kedves és releváns tartalmakat fogja előtérbe helyezni: a családtagok és barátok tartalmait, illetve olyan kontenteket, amikkel kapcsolatban a felhasználó már korábban is jelezte az érdeklődését például egy like vagy megosztás formájában, esetleg egy csoporthoz való csatlakozással.

Ez nem volt jó hír

Hiszen így gyakorlatilag a felhasználó minden egyes ismerőse a konkurensed lett.

Természetesen nem Zuckerberg szamaritánus énje nyilvánult meg ebben a döntésben, sokkal inkább a 2017-es amerikai elnökválasztással, illetve a Cambridge Analyticával kapcsolatos botrányokra adott népharag-csitító válaszreakciók voltak ezek.

Ezzel viszont pontosan a Facebookon már nem kevés pénzt elköltő márkák, brandek, cégek jártak rosszul: az alapító ugyanis leszögezte, hogy az új algoritmus a személyes tartalmak előre sorolása mellett, a vállalati bejegyzésekből és hirdetésekből sokkal kevesebbet fog a felhasználó elé tárni.

De a Facebooknak ezzel még nincsen vége

Csupán alkalmazkodnod kell a megváltozott játékszabályokhoz: bizonyos mértékig rugalmasnak kell lenned, hiszen maga a felület – bármennyit is költesz rá – nem a tiéd. Ahhoz, hogy ne csak működjenek a kampányaid, de profitot is termeljenek, néhány dolgot nem árt figyelembe venned, és kihasználnod a bennük rejlő lehetőségeket.

Ne felejtsd el: még mindig 5.4 millió honfitársunk használja a Facebookot, akik között a Te célközönséged is megtalálható. Ügyes célzással nagyobb számban tudod elérni őket a Facebookon, mint bármely más felületen.

És bár a 2-3 évvel ezelőtti árakhoz képest valóban emelkedtek a hirdetési költségek, Magyarország még mindig egy viszonylag kis piac, így a licitháború is kisebb a konkurensek között, mint más országokban.

Emiatt maradnak átlag alatt a hazai CPC-díjak, avagy a kattintásonként fizetett hirdetési ár. (Ezt egyébként beállíthatod úgy is, hogy a megtekintések után számlázzon a Facebook, vagy a kijelölt cél-konverzió teljesítése utána. Ezek a CPM és a CPA – ahogy a kampányodnak és a marketingcéljaidnak jobban megfelel.)

Ha új ügyfeleket szeretnél, növelnéd a már meglévő ügyfeleid elköteleződését, és a márkád ismertségét, még mindig a Facebook nyújtja ehhez a legkiválóbb platformot. Remek terepe ez a közösségépítésnek, főleg most, amikor a csoportok erősítését amúgy is tervbe vették Zuckerbergék.

Mitől függ, hogy sikeres lesz-e a kampányod?

Van 3 olyan tipp a tarsolyunkban, amivel erősítheted az online jelenlétedet. Végül is a célok és a büdzsé nagyságától függően, több százezer, esetenként több millió Ft különbséget is jelenthet egy-egy jól vagy rosszul erősített kampány.

1. Legyen minőségi és releváns a Facebook tartalmad (is)

Mivel a Facebook célja a felhasználói élmény javítása, csak a magas minőségű tartalmaknak van esélye látszódni a telített hírfolyamban. Élj a storytelling lehetőségével és/vagy oldj meg egy olyan problémát, ami a közönségedet foglalkoztatja.

Legyen ütős a szöveg, ügyelj arra, hogy 2-3 smileynál többet ne használj, mert azt a Facebook algoritmusa manipulációs kísérletnek fogja tekinteni, és szó nélkül hátrébb sorolja a hírfolyamban. Ami még nagyon fontos, hogy ne SEO szöveget írj, hiszen emberekkel kommunikálsz: ehhez mérd a stílusod is.

Alkoss kiválót vizuális téren is: legyen profi és jó minőségű a képi- illetve videós anyagod is. Ne legyen homályos a kép, és ne recsegjen-ropogjon a hang. Támogasd meg a kampányod egy-egy Facebook Live bejelentkezéssel, mert Zuckerberg szerint ezeknek a videóknak 6x nagyobb az elérése a többi tartalomhoz képest.

2. Ne engedd el a kezét a hirdetés után

Legyen egyértelmű, hogy mit vársz a felhasználótól. Iratkozzon fel a hírlevélre, kattintson át a weboldaladra blogot olvasni, vagy a landing page-re irányítva vegye meg a szolgáltatásodat. És figyelj itt is a részletekre: a szövegezésre, a dizájnra, és a környezetből kiemelkedő, figyelemfelkeltő CTA-ra. Könnyítsd meg neki, hogy konvertálni tudjon.

3. Mérj, mérj, mérj

Ezt talán mondani sem kell, hiszen a te zsebedre megy a játék. A konverziós célok függvényében nézd meg az eredményeket. Facebook Pixel, Google Analytics, oldalelemzés… A lényeg az, hogy minél több információd legyen arról, hogy milyen sikeres volt egy-egy kampányod. Ha pedig még A/B tesztelsz is, akkor már menet közben tudod cserélni a gyengébben teljesítő elemeket.

Segíthetünk megtenni a konverziónöveléshez vezető első lépéseket? Akkor jelentkezz ingyenes konzultációnkra ITT!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn