fbpx

Így generálj minőségi leadeket

Egy kicsit több ügyfél sosem árt, nem igaz? Akár B2B, akár B2C piaccal dolgozol, a célod ugyanaz: minél több potenciális vásárló érdeklődését felkelteni, és ezt jövedelmező kapcsolatba fordítani. Most ehhez mutatunk néhány tippet.

Ha te is 0-ról építetted fel a vállalkozásodat, szembesülhettél már az alábbi problémával: túlestél a piac felmérésén, kialakítottad a buyer personáidat, és a terméked, illetve szolgáltatásod is készen állt az értékesítésre. Csakhogy nem jöttek a vásárlók.

De a kezdet kezdetén talán még érdeklődőkkel se nagyon találkoztál, akiket aztán egy-egy jól elhelyezett mondatnak, érdekes termékajánlónak vagy figyelemfelkeltő hirdetésnek köszönhetően ügyféllé varázsolhattál volna.

Így aztán azon kezdtél el töprengeni, hogy mégis mi lehet a probléma?

A válasz egyszerű: nem voltak leadjeid

Persze ez a probléma nemcsak kezdő vállalkozóként lehet igencsak húsbavágó kérdés, hanem tapasztalt üzletemberként is. Ahhoz ugyanis, hogy bővíteni tudd a termékpalettádat és céges viszonylatban is újabb, magasabb szintre léphess, bővíteni kell az ügyfélkörödet – vagy a meglévőből kell még nagyobb forgalmat generálnod.

Ennek a folyamatnak egyik lépése ugyan a terméked és a szolgáltatásod fejlesztése, de a maga nemében a másik sem igényel kisebb erőbefektetést: ez pedig nem más, mint a sokszor szidott, inkább nyűgnek tekintett lead-generálás.

Pedig a lead olyan lehetőség, amiből könnyen vásárlás lehet

Mert ha jobban belegondolsz, a lead olyan személy, aki már valamilyen formában érdeklődést mutatott a terméked vagy a szolgáltatásod iránt: ajánlatot kért, információt kért róla, vagy épp egy ingyenes esettanulmányért vagy kuponért cserébe megadta az elérhetőségei valamelyikét – általában az e-mail címét. (Ezek egyébként az úgynevezett lead magnet-ek.)

Maga a lead-generálás folyamata viszont azon mozzanatok sokasága, amivel a weboldaladra vagy más értékesítői felületedre vonzod a látogatót. Ez pedig nem megy másként, mintha felkelted a potenciális ügyfél érdeklődését a szolgáltatásod, a terméked vagy a céged iránt, majd a számára előre kijelölt vásárlói útvonalra tereled őt.

Mire van szükséged a leadgeneráláshoz?

Mindenekelőtt egy jól átgondolt marketing stratégiára, és természetesen buyer personákra. Tudnod kell, hogy kik a célközönséged, mi a problématudatuk, és hogy ezt hogyan tudod annyira elmélyíteni bennük, hogy szinte rögtön konvertálni akarjanak. Nem árt, ha tudod, hogy B2C vagy B2B piacra értékesítesz, vagy esetleg mindkettőre?

Azért fontos ezt már a legelején tisztába tenni, mert ehhez mérten kell alakítanod a kommunikációd stílusát, és a felhasználandó kommunikációs csatornákat is. Mert rossz eszközökkel, a rossz csatornákon és rossz üzenettel kopogtatva, te sem fogod elérni a célpiacod.

Ha ezek az alapvetések megvannak, jöhetnek a következő lépések:

  1. a SEO-kompatibilis, reszponzív honlap
  2. a listaépítés: e-mail marketing, közösségi média
  3. az eredmények mérése, elemzése, és a tesztelés
  4. a stratégia finomítása, újrahangolása

A lead-generálás (jó esetben) soha véget nem érő folyamat

Mert a jól automatizált marketing folyamataiddal mindig lesznek újabb és újabb leadjeid. Ezekhez pedig a hírleveleken és az így épített minőségi, szegmentált listáidon kívül remek segítséget nyújtanak a landing page-ek, amikre meghatározott szándékkal érkeztetjük a vásárlókat.

Remek alternatívája ez annak, ha például egy szolgáltatást vagy terméket külön-külön B2B és B2C fogyasztói csoportnak is értékesítenél, hiszen így mindegyiken olyan üzenettel tudsz operálni, ami az adott célcsoport fájdalompontjaira hat. Nem lesznek a másik fél számára szükséges információk, csak az, ami az éppen célkeresztbe vett buyer personát meggyőzheti a vásárlásról.

Persze egy jó landing page sem konvertálhat megfelelő űrlap és értékes ajánlat nélkül. Az űrlapkészítésnek és az ajánlatírásnak is megvan a maga pszichológiája, így érdemes ezekre a területekre is figyelmet áldozni.

Hát még a CTA-ra, arra a végső, cselekvésre buzdító gombra, ami a vásárlói folyamat végéhez közeledve cselekvésre buzdítja a látogatót: legyen egyértelmű az üzenete, de ezt ne erőszakos formában adja közre. Dizájnügyileg pedig az a szerencsés, ha a CTA jól látható, figyelemfelkeltő formátumú, hogy a látogatónak szintje égesse az ujját a gomb a megnyomásért.

Ezek a tanácsok egyébként a többi lehetséges lead-érkeztető csatornára (blog, közösségi média felületek, Google Adwords hirdetések, hírlevelek stb.) is igazak, teszteld le, hogy nálad melyik működik jobban!

Segíthetünk egy lead generáló kampány elindításában? Akkor jelentkezz ingyenes konzultációnkra ITT!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn