fbpx

A jól jövedelmező honlap nyomában – 3 tipp a konvertáláshoz

Nincs más választásod: jelen kell lenned. Mert ha sikeres vállalkozást szeretnél vinni, akkor nemcsak az offline kapcsolatokat kell építened, de az online világban is meg kell mutatnod magad. Szóval, ha honlapot tervezel, vagy úgy gondolod, hogy a régire férne rá egy kis vérfrissítés, akkor ezekre figyelj.

Bár régi mondás, hogy jó bornak nem kell cégér, de manapság nem igazán helytálló ez a népi bölcsesség. Gondolj csak bele: ma már szinte mindenkinek ott lapul a zsebében az okostelefon, így az emberiség nagy része a zsebében hordja a világot.

Hazai viszonylatra lefordítva és 2018-as adatokat[1] figyelembe véve mindez azt jelenti, hogy mintegy 7.86 millió magyar rendelkezik valamilyen mobil eszközzel, és a közösségi médiában résztvevő 5.8 millió főből 4.8 milliónyian mobilon keresztül érik el a számukra érdekes oldalakat, platformokat, tartalmakat.

Még érdekesebbé válik a statisztika, ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy így a magyarországi felnőtt – vagyis vásárlóképes – lakosság 79%-a tekinthető internetfelhasználónak. Ráadásul a Hootsuite adatai szerint, 65%-uk már a mobilinternet bűvkörébe is bekerült, és mivel a statisztika folyamatosan növekvő tendenciát mutat, az online térhódítás továbbra is töretlen.

Mindebből pedig csak egy dologra következtethetünk: neked is jelen kell lenned az online térben, lépést kell tartanod a felhasználókkal, a lehetséges vásárlóiddal. És ha hitelesen szeretnéd képviselni, illetve értékesíteni a portékádat, mindenképpen szükséged lesz egy jól konvertáló honlapra. Mert nem valószínű, hogy a potenciális ügyfél csak úgy elsétál az irodád előtt.

[1] Hootsuite – Digital in 2018 in Eastern Europe: https://www.slideshare.net/wearesocial/digital-in-2018-in-eastern-europe-part-1-west-86864848

3+1 tipp a jól konvertáló honlaphoz

Figyelj a dizájnra:

A dizájn az a csomagolás, amivel először szembesül a látogatód. Itt még nem is kell elmélyednie a szövegben, csak az első benyomás, az első látvány számít. A színek, a látványvilág, a szöveges- és képi tartalom összessége, ezek tagoltsága, ami első körben – még olvasás nélkül is – megragadja a figyelmet.

Célszerű figyelni arra, hogy a harsányabb színeket kísérjék semlegesebbek is, amik pihentetőek a szemnek és a betűtípusok is könnyen olvashatóak, áttekinthetőek legyenek. A szövegek, a topikok legyenek tagoltak – ehhez bátran használj whitespace-t – és a lényeg kiemeléséről se feledkezz meg.

A mondanivalód lényege kerüljön a hajtás feletti részre, és legyen egyértelmű, hogy az adott oldalon mi a célod: irányítsd finoman a látogatód. A képi tartalmakat tekintve pedig ügyelj rá, hogy jó minőségű – azaz megfelelő felbontású – és jogtiszta képeket használj.

És még egy – soha nem eleget ismételt – kulcsszó: legyen a honlapod reszponzív! Ahogy azt a fenti statisztikában is olvashattad, látogatók többségében már mobilon interneteznek, szóval nem árt, ha ezeken az eszközökön is könnyen betölt, és nem esik szét a felület.

Ne feledkezz el a gyakorlatias funkciókról sem.

Egy honlap lehet külsőleg szép, ha UX szempontból teljesen használhatatlan. A honlap töltsön be gyorsan, a felépítése legyen egyszerű, letisztult.

És könnyen áttekinthető, egymástól elkülöníthető egységekre tagolt, illetve olyan hasznos kis modulokkal ellátott, mint például a hírlevélfeliratkozás, az ajánlatkérés, az üzenetküldési lehetőség, keresési funkció, és az a kis hasznos nyíl, amire kattintva nem kell állandóan visszagörgetned a lap tetejére – mert rögtön visszaugrik.

Emellett az sem árt, hogy ha mondjuk blogot is írsz a szakértői státuszépítés miatt, akkor a könnyebb kereshetőség érdekében címkézed a tartalmakat. Egyébként meg ne legyenek rajta felesleges elemek, rosszul elhelyezett animációk, csak lassítják az oldalt.

Az értékes, releváns tartalomra gyúrj

Ahhoz, hogy a honlapod SEO-szempontból is előkelő helyen végezzen a Google találati listáján, időről időre értékes, és a szolgáltatásodhoz kapcsolódó releváns tartalommal kell előállnod. Ez lehet videó, infografika, blogbejegyzés, szakmai cikk, esettanulmány – a lehetőségek tárháza végtelen.

Ami fontos: a stílusod legyen eredeti, a buyer personáidhoz szóljon és ne rólad, emellett pedig az sem baj, ha nem spórolsz a karakterekkel. Természetesen itt se egy egybefüggő szövegmasszát adj a látogatóidnak, hanem egy rövidebb bekezdésekre tagolt, áttekinthető szöveget. A főcímeket-címeket tekintve lehetőleg rövidebb mondatokat használj, mert a túl hosszúakat nem szívesen olvassák el.

+1 Bónusztipp: a hitelesítőelemek

Használj különböző testimonialokat, és a közösségi felületekhez hasonlóan, a honlapodon se felejts el értékelési lehetőséget biztosítani a látogatóknak-ügyfeleknek. Végül is, kell-e jobb reklám annál, mint amit egy elégedett ügyfeled adhat? Attól se tarts, ha esetleg negatív reakció érkezik: udvarias és kedves válasszal még meggyőzőbb lehetsz az új felhasználók számára.

Segíthetünk egy jól jövedelmező honlap elkészítésében? Akkor jelentkezz ingyenes konzultációnkra ITT!

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn